Obietnica

To Duch daje życie –
ciało nie przydaje się na nic.
Słowa, które wam powiedziałem,
są właśnie Duchem i życie.
J 6,63

Stąd znajomość Ducha wśród najbliższych uczniów Jezusa jeszcze przed Pięćdziesiątnicą.

Wielka, troskliwa miłość Chrystusa sprawia, że zapowiada On zesłanie Pocieszyciela, aby był z nami na zawsze, aby dawał nam życie, uzdalniał do podtrzymywania życia. I dzięki miłości, wciąż świeżej, rozpalanej, pomnażanej w sercu ochrzczonego, uzdalniał do postępowania według przykazań, także wtedy, gdy jest to bardzo trudne z wielu różnych powodów.

W Święto Tygodni Duch Święty zstępuje w wichrze, szumie i ogniu, rozpoczyna się Jego era, która nieprzerwanie trwa do dzisiaj. Paraklet będzie nam towarzyszył aż do Paruzji. To Jego czas i działanie w sercach ochrzczonych, w sercach szukających Prawdy, w sercach wykrzykujących z radością, dzięki Jego łasce: Jezus jest moim Panem. Tylko z Jego pomocą można uznać i wyznawać Syna Bożego, i nawet z radością cierpieć dla Jego imienia.

Trwanie w łączności z Jezusem, poprzez miłość i zachowywanie przykazań, otwiera nas na obecność Boga, na pełniejsze poznawanie Go, na doświadczanie Jego obecności. Obiecał wszak zachowującemu Jego naukę: „będę go miłował i objawię mu siebie”. Jakże konkretna jest życiodajna relacja – z Chrystusem i Duchem Prawdy – wyzwalająca z każdego grzechu, pustki i samotności.

Mistrz z Nazaretu mówi:

Jeśli Mnie miłujecie, będziecie zachowywać moje przykazania…

Jeśli Mnie miłujecie… Czy miłujesz Jezusa? Na ile Go kochasz i jesteś gotowy uczynić to, co zaleca: miłujcie się wzajemnie, miłujcie waszych nieprzyjaciół, przebaczajcie…?

To niezwykle ważne, by miłować Jezusa i żyć przykazaniami (ciekawe, że On potwierdza Dekalog i jeszcze go ubogaca). Twórcze zachowywanie przykazań i miłość są nierozdzielną rzeczywistością w życiu ucznia Dobrej Nowiny. Droga, Prawda i Życie odwzajemni tę miłość w życiodajny sposób, będzie wypraszał nam bliskość swego Ducha i będzie objawiać siebie.

Jak bardzo trzeba Go poznawać, żeby jeszcze bardziej kochać i nie wstydzić się Pana wszechświata przed Jego nieprzyjaciółmi.

Kto spożywa moje ciało i pije moją krew,
pozostaje we Mnie, a Ja w nim.

J 6,56


s. Lidia Maria Przybysz SSpS

Skomentuj

