O miłosierdziu

Miłosierdzie – miłość, na którą nie zasługuję. Miłość, która spływa na mnie z przebitego boku Chrystusa wraz z Jego przebaczeniem. Obmywa mnie z grzechu i oczyszcza moje rany.

Dla Jego bolesnej męki – nie ze względu na moje dobre uczynki
Dla Jego bolesnej męki – nie ze względu na moją sprawiedliwość
Dla Jego bolesnej męki – nie ze względu na moje ofiary

Bóg obdarza nas Swym miłosierdziem właśnie dlatego, że jesteśmy grzesznikami. Nie potrzebowałybyśmy miłosierdzia, gdybyśmy nimi nie były. A jednak nimi jesteśmy i potrzebujemy go jak powietrza. Otrzymujemy je dzięki męce Chrystusa. On nie mógł cierpieć na marne. Umarł za nas, żebyśmy mogły dostąpić tej łaski. Same z siebie nie możemy uczynić nic, żeby zyskać zbawienie. Możemy starać się ze wszystkich sił, ale jeśli nie połączymy naszych wysiłków z Jego ofiarą, nie będą miały żadnej wartości. Tylko Jego miłość mogła nas odkupić w całości. Tylko Jego miłość zapragnęła wyciągnąć nas z ciemności grzechu, choć w żaden sposób sobie na to nie zasłużyłyśmy. On nieustannie nas gonił, a my tylko uciekałyśmy. Jednak w końcu nas dogonił. Spojrzał na nas, a my, patrząc w Jego oczy, pełne miłosierdzia, nie mogłyśmy już dalej uciekać. Musiałyśmy odpuścić. Rzuciłyśmy się w Jego ramiona i pozwoliłyśmy zanurzyć się w Krwi i Wodzie płynącej z Jego serca…

Trwajmy przed Nim tak często, jak tylko możemy. Zatrzymajmy się. Odpocznijmy. Po prostu patrzmy na Niego… Poczujmy jak pochłaniają nas promienie Jego miłosierdzia.

Anna Aniśko

One thought on “O miłosierdziu

Skomentuj

